تنظیمات پیوند یکتا

یوند یکتا یا Permalink چیست؟

Permalink از ترکیب دو کلمه‌ی Permanent و Link بوجود آمده و به معنی پیوند ثابت و دائمی است. پیوند یکتا به یک مطلب یا صفحه اشاره می کند و تغییر هم نمی کند.
به صورت پیش فرض پیوند یکتا در نیلوبلاگ به صورت زیر است.

/http://www.example.niloblog.com/p/1

 

نمونه پیش فرض بالا یک پیوند ثابت به یک مطلب است که همیشه تا حذف نشدنش وجود دارد. پیوند یکتا به صورت دائمی وجود دارد و همیشه به یک نوع از محتوای ثابت در وب سایت اشاره می کند در صورتی که محتوای صفحه اول و دیگر صفحات آرشیو همیشه با انتشار مطلب جدید تغییر می‌کنند. پیوند یکتا به یک مطلب خاص که از بدنه‌اش می توان نوع آن و اطلاعات کلی از آن به دست آورد.

در هر حال http://www.example.com/p/1 فرم زیبا نیست به همین منظور نیلوبلاگ دارای انتخاب‌ها و امکانات دیگری است  تا بتوانید پیوند یکتای دلخواه و زیبایی را برای ساییتان درست کنید.

چرا باید از Permalink استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا به آن اشاره کردم هر پیوند یکتا به یک مطلب خاص اشاره می کند و تا زمانی که سایتتان وجود دارد آن پیوند یکتا به آن مطلب اشاره می کند بدون اینکه کاربران از تغییر آن ترس داشته باشند! کاربران می توانند بوسیله پیوند یکتا به آن مطلب در وب سایت‌های خود اشاره و ارجاع دهند.

پیوندهای یکتا و SEO

همچنین پیوندهای یکتا به صورت مستقیم بر روی SEO تأثیر می گذارد و به گرفتن رنک (Rank) بالاتری در گوگل کمک بسیار زیادی می‌کند.

در جستجوهای گوگل نتایج در چهار قسمت نمایش داده می شوند: عنوان ، پیوند یکتا ، توضیحات . هر چقدر که کلمات جستجوی کاربر در آن قسمت از مطلب شما باشد شانس بیشتری را برای دیده شدن توسط کاربر و همچنین نمایش داده شدن توسط گوگل به دست می‌آورید و نباید از پیوندهای طولانی و بی معنی با پست انتخاب کرد.

 

بعد از تغییرات در پیوند یکتا مطالب سایت مپ خود در وب مستر گوگل دوباره ReSubmit(ارسال مجدد) کنید.

\
نحوه ساختار لینک مطالب